Home / Blog Waja / #010 Część dziesiąta : Czarny Diament na mieliźnie przy Nyororo

#010 Część dziesiąta : Czarny Diament na mieliźnie przy Nyororo

Pożegnaliśmy Zanzibar, kierujemy się na południe na wyspę Mafia.

Po drodze postanowiliśmy zatrzymać się jeszcze przy mniejszej wysepce o nazwie Nyororo.

Ponieważ dopłynęliśmy tam ciemną nocą, dla bezpieczeństwa stanęliśmy trochę dalej od brzegu.

Z tej strony globu księżyc wygląda na odwrotnie oświetlony.

Kiedy zrobiło się jasno, stwierdziliśmy, że stoimy zbyt daleko od brzegu i ciężko będzie dostać się tam pontonem na samych wiosłach. Niestety podczas przestawiana jachtu zawiodły nas instrumenty pokładowe.

Weszliśmy na rafę w czasie opadającej wody.

Próbowaliśmy wycofać się ale z każdą minutą jacht osiadał coraz mocniej. No i stoimy na rafie, za kilka godzin woda podniesie się i uwolni Diamencika.

Czarny Diament na mieliźnie przy Nyororo Tanzania

Czarny Diament na mieliźnie przy Nyororo

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Mamy trochę czasu dla siebie. Pomoczyłem kamerkę na lince, udało się wyjść na ląd i zwiedzić wyspę. Dostęp do brzegu jest bardzo utrudniony ze względu na rafę.

Tubylcy pomogli w odnalezieniu bezpiecznego przejścia. Na wyspie Nyororo, można powiedzieć, że było nienerwowo. Żar lał się z nieba, 40 stopni w cieniu, z tym, ze cienia nie było. Kilkudziesięciu chłopa i żadnej kobiety, nie licząc naszej Gosi naturalnie. Tubylcy zajmują się łowieniem ryb oraz innych owoców morza, które sprzedają na stałym lądzie.

Wyspa Nyororo tanzania

Wyspa, dosyć egzotyczna jak dla nas, ale więcej niż kilka godzin nie chcemy tu zabawić. Po pewnym czasie przypływ uniósł Diamencika, jesteśmy gotowi do dalszej drogi. Do Mafii mamy jeszcze ok. 10 mil. Czas na nas.

Po wypłynięciu z Nyororo, kapitan podjął decyzję, ze płyniemy bezpośrednio do Mtwary.
Tym razem nie będzie nam dane zwiedzić wyspy Mafia. Dystans do portu w Mtwarze to około 160 mil.
Przy tych warunkach pogodowych to około dwie doby żeglugi. Mtwara będzie ostatnim miejscem
jakie odwiedzimy w Tanzanii.

Nyororo Mtwara mapka poglądowa trasy

Jak zwykle dla zaburzenia wyobraźni zapraszam na film.

Ulubione linki :

Obrazek główny

Jeśli spodobał Ci się ten post i myślisz, że może kogoś zainteresować, będzie mi bardzo miło jeżeli udostępnisz go w którymś ze swoich mediów społecznościowych, dopisując kilka słów od siebie lub wpisując poniższy tekst :

Czarny Diament z nową załogą kieruje się na Zanzibar po raz drugi.

About Paweł Wajman

Jestem filmującym fotografem, długie i dalekie podróże za przysłowiowy grosz, to jest coś co kręci mnie najbardziej. Wyzwania żeglarskie i rowerowe od pewnego czasu stały się moim powołaniem.